Важко нам зрозуміти Христа. Чому Він не йшов
на компроміс із синедріоном? Навіщо було Йому нападати на храмову торгівлю? Як
пояснити Його мовчанку на суді в Каяфи та перед Іродом Антипою?
Логіка Христа – це логіка жертви. Пересічна ж
людина воліє бути не жертвою, а переможцем. Вона мріє про успіх тут, зараз, у
реальному житті, а не в майбутньому Царстві.
І тому Юда їй значно ближчий і зрозуміліший.
Він не хотів бути з жменькою опозиціонерів, добре відчував кон’юнктуру й волів
бачити жертвою когось іншого, а не себе самого. Мовляв, «краще.., щоб Одна Людина померла за народ»
(Ін. 11:50).
Великий піст з дивною послідовністю виявляє в довколишньому
світі тріумфальну присутність Юдиного комплексу. Це й не дивно: ми ж наслідуємо
40-денний піст Ісуса Христа на початку Його служіння. А він таки завершився зустріччю
зі спокусником. Останньою ж, найнебезпечнішою зі спокус, був примарний образ
опанованого дияволом світу і облудна обіцянка: «Усе це дам Тобі, якщо, упавши ниць,
поклонишся мені» (Мт. 4:9).
Христос зі зневагою
відкинув підступи облесника. Люди ж так рідко знаходять у собі сили відмовитися
від перспективи успіху в обмін на компроміси з власним сумлінням. Адже й цей
компроміс пропонується спокусником під виглядом вдалого розв’язання складних і
потенційно небезпечних проблем.
Харківсько-Полтавська
єпархія Української Автокефальної Православної Церкви нині здійснює історичний
акт поєднання з братньою Українською Греко-Католицькою Церквою (УГКЦ). Вона
йшла до цього довгі роки, протистоячи ганебним розколам, опиняючись самотньою в
протистоянні кримінальним елементам, що проривалися до управління київським
центром УАПЦ. Але 2015 р. стало очевидним, що шанси на відродження УАПЦ
вичерпані, а перед православною спільнотою відкривається сумна перспектива дублювання
Московського Патріярхату в українській версії. Тоді й тільки тоді Харківсько-Полтавська
єпархія визнала єдиною можливістю збереження здорових тенденцій її розвитку
поєднання з УГКЦ. Розпочатий на ХХV єпархіяльному соборі 1 квітня 2015 р. шлях підсумував ХХХІ єпархіяльний
собор 18 березня 2020 р. Цей собор абсолютною більшістю голосів ухвалив рішення про
самоліквідацію єпархії та приєднання її установ і громад до УГКЦ.
Так, це була жертва. Але
саме вона наближає нас до відкупительної жертви, принесеної на Голгофі.
Аж тут і з’являються
облесники.
30 березня 2020 р. колишній
перший заступник голови Харківської обласної адміністрації Анатолій Здоровий
вирушає до єпископа Харківського ПЦУ Митрофана Бутинського з пропозицією
захопити Свято-Дмитрівський храм Харкова, аби не дати його громаді перейти до
УГКЦ. У минулому Анатолій Здоровий відзначався нав’язливим пропагуванням УПЦ
КП, сполучаючи його з вищою мірою цинічним ставленням до християнської віри та
печерним антисемітизмом. На його сумлінні поділ і дискредитація патріотичних
середовищ Харкова, які фатально деградували порівняно з 1990 р. Від 1992 р. він
виявляв послідовно вороже ставлення до
УАПЦ. А єпископ Митрофан починав був свою церковну кар’єру таки в УАПЦ.
Того самого дня колишній
священик Харківсько-Полтавської єпархії УАПЦ Олег Козубов телефонує до
настоятеля Свято-Юріївської парафії м. Полтави о. Ігоря Литвина, переконуючи
його перейти до ПЦУ на будь-яких засадах.
Наступного дня інший
колишній священик Харківсько-Полтавської єпархії УАПЦ Дмитро Романків приїздить
до Харкова до настоятеля Свято-Дмитрівської парафії о. Віталія Зубака, агітуючи
того перейти з громадою під юрисдикцію предстоятеля ПЦУ Епіфанія на засадах
ставропігії. Колись саме о. Дмитро Романків полюбляв за найменшої нагоди
виголошувати панегірики на адресу архиєпископа УАПЦ, проти якого тепер почав
війну.
І Олег Козубов, і Дмитро
Романків прийняли свячення від архиєрея УАПЦ, позиції якого вони тепер
намагаються протистояти. Їм без жодних перешкод було видано відпускні грамоти,
а очолювані ними громади мирно відпущено до іншої юрисдикції. Однак цього
видається замало. Адже принципова позиція священиків, що зберегли віру в ідеали
УАПЦ й послідовно дотримувалися її, виглядає для відступників постійним докором
сумління. Та й не може не пригадуватися солідна допомога, яку кожному зі
зрадливих священиків надавали парафіяни харківської громади. Тож вказівки схованого
за лаштунками синедріону штовхають їх, аби й собі прийти до колишніх співбратів
із Юдиним поцілунком.
Так, Юда дістав свій
гонорар. Але він так і не встиг із нього скористатися. Це б і мало
перестерігати кожного, хто під час Великого посту вирушає до ближнього зі
словами лестощів та обіцянкою винагороди за зраду.
А парафіяни Харкова й
Полтави можуть радіти зі стійкости й пастирської далекоглядности своїх
настоятелів.
Спаси Господи! Все буде добре, бо Господь оберігає тих, хто послідовно відстоює принципову позицію...
ВідповістиВидалитиВолодимир
ВидалитиВсі ми християни і Христова церква поки ще розділена людьми на католицьку православну і протестанські церкви, хіба цього хотів наш Спаситель Ісус Христос?Я впевнений, що Святий дух надихнув нашого Владику Ігоря зробити перший крок до об"єднання православних і католиків, і УГКЦ і є таким дієвим прикладом об"єднання,віруючи це розуміють,а ті хто порушують Рішення Собору УАПЦ самі вибрали цю Юдину дорогу, Бог їм суддя!
ВідповістиВидалитиХристос воскрес!
ВідповістиВидалитиІгоре, і отці парафій, бажаємо вам стійкості на Христовій ниві...
З іншого боку ви, і ваші вірні вже добре знайомі з УГКЦ.
Щоб Петровий клич *всі були одно* був дороговказом.
Бажаємо витримати всі випробування,виклики. Успіхів у всьому, бувайте здорові!