Вже перший на Землі
вбивця наївно хотів був приховати від Бога свій злочин, відповідаючи на питання
Творця: «Де Авель, твій брат?» - «Не знаю». Каїн ще й імітував обурення,
звинувачуючи у зникненні самого Авеля: «Чи
я сторож брата свого?» (Бут. 4:9).
Як мало змінилося за
тисячі років у психології убивць! Сучасні каїни також позірно дивуються
зникненню їхніх жертв, висловлюють їм співчуття, шукають винних у їхній
загибелі – але з удаваним обуренням заперечують власну провину.

Каїнова печать –
пересторога і для безпосередньо не причетних до злочину братовбивства. Бо кожен
контакт із позначеним цією печаттю, кожен акт співчуття йому або потурання його
вчинкам загрожує прийняттям на себе провини за його злочин. Суспільною
відповіддю на злочин братовбивства має стати ізоляція злочинців, публічний
остракізм – той, який так містко описав Тарас Шевченко:
Злому, позначеному Каїновою печаттю братовбивства, немає, не повинно бути місця
на нашій землі, в колі нашого спілкування.Бо хто матір забуває,
Того Бог карає,
Того діти цураються,
В хату не пускають.
Чужі люди проганяють,
І немає злому
На всій землі безконечній
Веселого дому.
Немає коментарів:
Дописати коментар